23 jogos pozos turintiems skydliaukės sutrikimų

Žmones, kurie turi skydliaukės sutrikimų, vargina įvairūs simptomai – viršvoris, nervingumas, padidėjęs ar sumažėjęs kraujospūdis, nemiga, greitas pulsas ir t.t. Kovoti su jais gali padėti joga. Vienos jogos pozos stimuliuoja skydliaukės veiklą, padeda subalansuoti endokrininę sistemą, kitos tiesiogiai skydliaukės neveikia, tačiau padeda sušvelninti skydliaukės ligų požymius. Kaip bebūtų, jogos pozos gali padėti pagerinti imuninę sistemą, sumažinti galvos skausmą, stresą, įtampą, nerimą, sustiprinti jėgas, lankstumą, koordinaciją, nervų, širdies ir kraujagyslių, kvėpavimo sistemas.

Vis dėlto joga nėra vaistas, o tik papildoma terapija gydant įvairias ligas ir jogos pratimų, su tam tikromis išimtimis (nurodytomis šiame įraše šalia jogos pozų paveiksliukų), nereikėtų daryti esant šiom kontraindikacijom:

    • Plaučių ligos;
    • Viduriavimas;
    • Pilvo ligos;
    • Akių ligos;
    • Galvos skausmas;
    • Širdies ir kraujagyslių ligos;
    • Aukštas arba žemas kraujo spaudimas;
    • Mėnesinės;
    • Nėštumas;
    • Rimtos nugaros, pečių, riešų, kaklo traumos.

Taip pat reikėtų būti atsargiems, nepersitempti, nes kai kurios jogos pozos yra ypač sudėtingos ir geriausia užsiiminėti prižiūrint patyrusiam jogos mokytojui ir pasitarus su gydytoju.

Jogos pozos

Atlošto dubens padėtis Supta Vajrasana

Atlošto dubens padėtis Supta Vajrasana
Stimuliuoja skydliaukę, atpalaiduoja. Kad būtų lengviau atlikti pozą, po nugara galite pasidėti pagalvę arba jogos plytą.

Atvirkštinė (apversta) poza Viparitakarani
Stimuliuoja endokrininę sistemą, skydliaukės veiklą, nuramina nervų sistemą, gerina kvėpavimą ir kraujo apytaką, sumažina streso, depresijos simptomus, naudinga esant žemam kraujo spaudimui, nemigai. Jeigu sunku atlikti pozą, galite atremti kojas į sieną, po nugara pasidėti pagalvę, ar tai daryti tiesiog lovoje prie sienos.

Atvirkštinė (apversta) poza Viparitakarani
Karališkojo karvelio poza Kapotasana

Karališkojo karvelio poza balandžio Kapotasana
Šios jogos pozos pagalba suaktyvinama skydliaukės veikla, nervų sistema, pagerinamas deguonies patekimas į organizmą.

Katės poza Marjariasana
Ši poza padeda atsipalaiduoti, nurimti, sužvelnina skydliaukės sutrikimų simptomus, gerina kvėpavimą, kraujo apytaką.

Katės poza Marjariasana
Kelio prie ausies padėtis Karnapidasana

Kelio prie ausies padėtis Karnapidasana
Padeda sumažinti stresą ir nuovargį, sumažina menopauzės simptomus, nuramina, padeda lengviau užmigti, stimuliuoja skydliaukę, nervų, kvėpavimo sistemas.

Kiškio poza Sasangasana
Stimuliuoja imunitetą, endokrininę sistemą, medžiagų apykaitą, depresijos, streso simptomus, naudinga tiems, kuriuos kankina nemiga.

Kiškio poza Sasangasana
Kobros poza Bhujangasana

Kobros poza Bhujangasana
Išvaduoja nuo streso ir nuovargio, gerina kraujo apytaką ir deguonies pasisavinimą į organizmą.

Kūdikio poza Shishuasana
Nuramina nervų sistemą, padeda atsipalaiduoti, pašalina įtampą, todėl ypač tinka turintiems aktyvią skydliaukę.

Kūdikio poza Shishuasana
Kupranugario poza Ushtrasana

Kupranugario poza Ushtrasana
Gerina kraujo apytaką, deguonies patekimą į smegenis, naudinga esant širdies nepakankamumui, stiprina nervų sistemą, reguliuoja skydliaukės funkciją.

Laivo poza Paripurna Navasana
Šios pozos pagalba yra stimuliuojama skydliaukės veikla, taip pat padeda sumažinti stresą, įtampą, nuraminti nervus.

Laivo poza Paripurna Navasana
Lanko poza Dhanurasana

Lanko poza Dhanurasana
Stimuliuoja, atgaivina skydliaukę, padeda kovoti su stresu ir nuovargiu.

Liūto poza Simhasana
Gerina skydliaukės funkcionavimą, kraujo apytaką.

Liūto poza Simhasana
Nugaros tempimas Paschimottanasana

Nugaros tempimas Paschimottanasana
Sumažina stresą ir nerimą, nuovargį, pyktį, irzlumą, palengvina PMS ir menopauzės simptomus, naudinga tiems, kurie kovoja su nemiga, aukštu kraujo spaudimu.

Numirėlio poza Savasana
Nuramina smegenis, atpalaiduoja visą kūną, padeda iveikti stresą ir depresiją, išvaduoja nuo galvos skausmo, nuovargio, nemigos, padeda sumažinti kraujo spaudimą, nuraminti nervų sistemą. Puiki poza sergantiems hipertireoze.

Numirėlio poza Savasana
Padėjus galvą ant kelių padėtis Janu Sirsasana

Padėjimas galvos ant kelių Janu Sirsasana
Masažuoja skydliaukę, todėl suaktyvinama jos veikla. Naudinga esant depresijai, nerimui, galvos skausmui, nuovargiui, padidėjusiam kraujospūdžiui, nemigai, klimaksui, menstruacijoms.

Plūgo poza Halasana
Plūgo poza padeda nuraminti nervų sistemą, įveikti nuovargį, atsikratyti įtampos, streso, nerimo, o taip pat suteikia energijos, gerina kraujo tekėjimą į skydliaukę, padeda jeigu kankina nemiga.

Plūgo poza Halasana
Rato poza Urdhva Dhanurasana

Rato poza Urdhva Dhanurasana
Stimuliuoja endokrininę sistemą, suteikia energijos, sušvelnina depresijos simptomus.

Skėrio poza Shalabhasana
Padeda kovojant su depresija, skėrio poza aktyvina skydliaukės funkciją.

Skėrio poza Shalabhasana
Stovėjimas ant galvos Shirshasana

Stovėjimas ant galvos Shirshasana
Naudinga jeigu turite miego sutrikimų, atpalaiduoja, gerina smegenų funkciją, atmintį, stimuliuoja skydliaukę, mažina stresą, įtampą, nuovargį.

Tilto poza Setu Bandha Sarvangasana
Mažina nerimą, nuovargį, stresą, depresiją, menopauzės simptomus, galvos skausmus, gerina miego kokybę, kraujo apytaką, padeda esant dideliam kraujo spaudimui.

Tilto poza Setu Bandha Sarvangasana
Trikampio poza Trikonasana

Trikampio poza Trikonasana
Stimuliuoja skydliaukės veiklą, stiprina nervų sistemą, mažina stresą.

Žuvies poza Matsyasana
Masažuoja skydliaukę, todėl ji suaktyvinama, žuvies poza yra naudinga esant nemigai, taip pat padeda įveikti stresą, depresiją.

Žuvies poza Matsyasana
Žvakės poza Sarvangasana

Žvakės poza Sarvangasana
Darant žvakės pozą į skydliaukę priplūsta daug kraujo, ji suaktyvinama, pagerėja smegenų aprūpinimas krauju, mažinami depresijos simptomai, nerimas, nemiga, dirglumas, nuovargis. Pradedantiesiems galima atlikti sulenkus kojas ir/ar jas atrėmus į sieną, po nugara pasidėti pagalvę ar atsigulti ant lovos.

Parengta pagal gaiamtv.com, yogajournal.com, artofliving.org, satyaliveyoga.com.au

2 Responses to 23 jogos pozos turintiems skydliaukės sutrikimų

  1. monika 2015-05-30 at 16:05 #

    Butu gerai,vkad prie pratimu butu aiskiai parasyta-hiperfunkcijai ar hipofunkcijai naudoti..

  2. Calama 2016-02-26 at 22:36 #

    Aciu labai naudinga esu pastebejus kad zvakes poza padedavo, reiks atnaujinti kasdienine jogos manksta.

Parašykite komentarą